لیزر co2 فرکشنال (Co2 Fractional)

لیزر co2 فرکشنال از روش‌های لیزر درمانی است که با تخریب کنترل شده سطح پوست باعث لایه برداری از سطح پوست می‌گردد و در نتیجه موجب جوانسازی، کاهش لک‌ها، کاهش اسکار آکنه و سایر اسکارها می‌شود. این روش پس از بی‌حس کردن موضع موردنظر با کرم بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

به دلیل لایه سطحی پوست، توصیه می‌شود که این روش در فصل‌های سرد سال یعنی پاییز، زمستان و اوایل بهار انجام شود؛ همچنین این روش برای پوست‌های تیره‌تر با مراقبت‌های خاص انجام می‌گیرد. این لیزر را می‌توان هر ۶-۴ هفته یکبار تا گرفتن نتیجه موردنظر تکرار نمود.

کاربردهای استفاده از لیزر دی اکسید کربن

• از بین بردن چین و چروک پوستی
  • از بین بردن جای زخم یا اسکار ناشی از جوش‌ها یا آکنه‌ها
  • بهبود شل شدگی یا افتادگی پوست
  • از بین بردن لکه‌های تیره پوست
  • درمان اپی‌درمی یا ضایعات روپوستی
  • درمان بیماری روزاسه
  • درمان زگیل‌های ناشی از آسیب نوری

مزایای جوانسازی و لایه برداری با لیزر co2 فرکشنال

• بالا بردن کلاژن سازی
  • کاهش آسیب‌ها و مشکلات پوستی
  • بهبودی سریع
  • کاهش چین و چروک‌ها
  • منعطف بودن روش درمانی
  • بی‌خطر بودن روش درمانی برای تقریبا انواع پوست‌ها
  • لایه‌بردار
  • قابلیت تحریک‌پذیری به صورت همزمان

عوارض لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال عوارض نگران کننده‌ای را به همراه ندارد، اما ممکن است پس از انجام لیزر، قرمزی، ترورم، التهاب و به وجود آمدن نقاط تیره روی پوست برای دو الی سه هفته ایجاد شود. این علائم موقتی بوده و به مرور پوست بهبود می‌یابد.

مراقبت‌ های پیش از انجام لیزر CO2 فرکشنال

• سه الی ۶ هفته پیش از انجام لیزر CO2 فرکشنال در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید تا لکه‌های پوستی به صورت دائم بر روی پوست شما ایجاد نشوند.
  • در صورتی که سابقه تبخال زدن دارید، پزشک پوست و مو داروهایی را برای پیشگیری از این عارضه تجویز می‌کند که برای اثربخشی بهتر باید آن‌ها را مصرف کنید.
  • دو الی ۴ هفته پیش از انجام لیزر CO2 فرکشنال، بهتر است از محصولات ضد پیری و لایه‌بردار استفاده نکنید.
  • پیش از لیزردرمانی از مصرف داروهای ضد التهاب مانند مصرف آسپرین، ادویل و ناپروکسن و مواردی دیگر خودداری کنید.
  • قبل از انجام لیزردرمانی توسط پزشک پوست و مو معاینات لازم انجام می‌شود تا با ارزیابی بررسی‌ها تعداد جلسات مورد نیاز مشخص شود.

مراقبت‌ های پس از انجام لیزر CO2 فرکشنال

• پس از انجام عمل آر اف فرکشنال امکان ایجاد التهاب یا ورم پوستی وجود دارد که طبیعی است، بنابراین جای نگرانی نبوده و استرس نداشته باشید.
  • بهتر است تا ۳ الی ۴ روز از شستشوی ناحیه موردنظر با آب و شوینده‌های قوی خودداری کنید.
  • داروها و کرم‌هایی که توسط پزشک به شما تجویز شد را به موقع استفاده کنید.
  • در صورت بروز هر گونه جوش یا لخته از دست زدن به آن‌ها خودداری کرده و آن‌ها را از بین نبرید.
  • از آرایش کردن در همان روز خودداری کنید و تنها از کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید.
  • بهتر است تا یک هفته پس از انجام عمل، ورزش‌های سنگین انجام ندهید و حتی به استخر یا سونا نیز مراجعه نکنید.
  • پس از انجام عمل آر اف فرکشنال برای کاهش التهابات می‌توانید از کمپرس آب سرد نیز استفاده کنید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام لیزر CO2 فرکشنال

در انجام لیزر CO2 فرکشنال از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود؛ بنابراین در هنگام انجام آن درد یا ناراحتی را احساس نخواهید کرد. باتوجه به وسعت ناحیه موردنظر جلسات لیزردرمانی بین ۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت زمان می‌برد. همچنین ۳ الی ۴ جلسه نیز برا لیزر درمانی و رسیدن به نتیجه موردنظر را باید در نظر بگیرید.

هزینه لیزر co2 فرکشنال

همانطور که گفته شد، لیزر co2 فرکشنال برای کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین هر کدام از آن‌ها در هر فرد هزینه‌ای متفاوت را به همراه دارد؛ به عنوان مثال فردی که تمایل به درمان جای جوش دارد با فردی که برای بهبود شل شدگی از این روش استفاده می‌کند باید هزینه‌ای متفاوت را بپردازند.

انجام خدمات باکیفیت لیزر co2 فرکشنال در کلینیک دکتر کیانی

کلینیک دکتر پردیس کیانی از جمله باسابقه‌ترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران است که عمل آر اف فرکشنال را با استفاده از بهترین دستگاه‌های آر اف و همچنین بهره‌مندی از کادری مجرب و متخصص برای مراجعین عزیز انجام می‌ دهد. شما می‌توانید برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۲۱۸۶۱۲۷۰۴۴، ۰۲۱۲۲۰۲۰۰۹۵ و ۰۲۱۲۲۰۲۰۰۹۶ تماس حاصل کنید.